Premiera: Nowa szutrówka Colnago C68 Gravel

Zupełnie nowy rower szutrowy dołącza do kolekcji włoskiej marki

Drukuj

Kultowe włoskie Colnago poszerza swoją ofertę rowerów z serii C o rower dedykowany do jazdy po szutrach. Rama zbudowana ręcznie we Włoszech z carbonowych rur łączonych za pomocą muf oraz nacisk na efektywność konstrukcji to tylko niektóre z cech wyróżniających ten rower. Przyjrzyjmy się bliżej Colnago C68 Gravel!

C jak Colnago, Carbon, Cambiago i klasa (class)

W ostatnich latach Colnago gruntowanie "przeorganizowało" kolekcję swoich rowerów, dzieląc je na dwie serie - stricte wyścigowe rowery serii V (przykładowo V4Rs,czyli rower, na którym ściga się Tadej Pogačar i jego koledzy z UAE Team Emirates) oraz serię C. Tu, oprócz osiągów (w końcu ściganie jest głęboko zakorzenione w DNA marki), do gry wchodzi też element przygody oraz przede wszystkim bogata tradycja i dziedzictwo marki.

 

 

Rodzina "C" obejmuje stricte szosowy model C68, C68 Titanium oraz C68 Allroad, a od teraz również C68 Gravel. Ich cechą wspólną, a jednocześnie wyróżnikiem, jest ręczna budowa wszystkich ram w siedzibie firmy we włoskim Cambiago z zastosowaniem tradycyjnej metody łączenia węglowych (lub tytanowych) rurek składających się na ramę  za pomocą muf. Na modułową konstrukcję C68 Gravel składa się dokładnie z 6 połączonych ze sobą elementów. Colnago stosuje taką metodę budowy ram z włókna już od lat 80tych XX wieku,warto jednak zaznaczyć, że tylko w rowerach z serii C - modele V to konstrukcje typu "monocoque".

 
 

 

Budowa i geometria

Główna różnica w stosunku do pozostałych modeli z rodziny C to oczywiście geometria. Rama ma bardzo zbliżone parametry do pozostałych rowerów z rodziny (geometria Colnago jest dosyć "płaska"), główną różnicą jest większy stack przy jednocześnie krótszym reachu dla zwiększenia kontroli w terenie oraz komfortu wymaganego od roweru przeznaczonego do pokonywania długich dystansów z dala od gładkich asfaltów.

 

C68 Gravel to jednak nadal rower zdecydowanie przeznaczony do szybkiej, sportowej jazdy, co znajduje również odzwierciedlenie choćby w braku licznychmocowań na bidony, błotniki czy bagaz (rama ma tylko mocowanie na torbę na górną rurę oraz dwa koszyki na bidon) oraz deklarowany prześwit na opony o maksymalnej szerokości 42mm. Spójny z agresywnym charakterem roweru jest jednoczęściowy, posiadający wewnętrzne prowadzenie pancerzy kokpit CC.01 Wide. Kierownica jest wąska na łapach (40cm), ale dzięki dużej flarze rozszerza się do pokaźnych 46cm w dolnym chwycie dla zapewnienia maksymalnej kontroli przy większych prędkościach. Co ciekawe, wymiary te pozostają takie same w każdym z pięciu rozmiarów, w jakich dostępny jest C68 Gravel. Zmienia się tylko długość mostka - od 80mm w najmniejszym rozmiarze 450 (52cm) do 120mm w największym 570 (63cm), w skokach co 10mm. Kokpit ma agresywny kąt wynoszący -8°oraz krótki reach i drop, wynoszące odpowiednio 72,5mm oraz 120mm.

 

 

Konfiguracje i ceny

Kompletny rower dostępny jest w trzech konfiguracjach, każda oparta na tej samej ramie, w dwóch wersjach kolorystycznych (czarnej i widocznej na zdjęciach perłowej zieleni). Wszystkie modele wyposażone są w zintegrowany kokpit Colnago CC.01, siodło Selle Italia Regal Short Open Fit CRB (Carbon) oraz opony Pirelli Cinturato Gravel TLR 40mm. Poszczególne setupy różnią się więc tylko zastosowaną grupą napędową (co znamienne tylko 1x- do C68 Gravel nie założymy przedniej przerzutki) i kołami, a prezentują się następująco:

  • Sram RED XPLR, koła Zipp 303 S (12.010 EUR)
  • Sram Force XPLR, koła Fulcrum Rapid Red 500 (8.690 EUR)
  • Shimano GRX8221x, koła Fulcrum Rapid Red 900 (7.250 EUR)

 

Ponadto producent oferuje możliwość kupna samego framesetu (rama, widelec, wspornik siodła, kokpit CC.01) w cenie 5.935 EUR.

 

 

 

 

Oficjalna zajawka filmowa nowego roweru:

 

Producent: Colnago